środa, 5 kwietnia 2017

Łapacz snów - akwarela mini DIY




Ostatnio w poszukiwaniu poradników jak malować akwarelą natknęłam się na bardzo fajny sposób „kolorowania” szkiców. To pierwsze moje podejście do takiej techniki  i muszę przyznać że poszło całkiem sprawnie.
Zaczynamy od zrobienia szkicu ołówkiem, ja zdecydowałam się na łapacz snów. Jestem oczarowana takimi  wzorami, szczególnie w pokoikach dziecięcych i tam też trafi mój obrazek :)



Najtrudniejsze były dla mnie piórka ale metodą prób i błędów oraz wpatrywania się w rysunki znalezione w Internecie jakoś poszło.
Kolejny etap to namoczenie papieru… tutaj mój błąd bo kartka się trochę pofalowała. Teraz już wiem że mogłam tego uniknąć używając jeszcze grubszego papieru, napinając kartkę przyklejając taśmą malarską np. do tekturki albo używając mniejszej ilości wody ;)



Na mokry papier nanosimy rozwodnione akwarele. Stopniujemy odcienie tak jak nam się podoba tworząc po prostu rozmazane niedbałe plamy. Żeby uzyskać ładne przejścia pomiędzy kolorami można dodać więcej wody. Kiedy obrazek wysechł wszystkie krawędzie narysowane ołówkiem poprawiamy  czarnym cienkopisem i gotowe ( u mnie jeszcze trzeba było przygnieść papier na cały dzień książkami żeby się rozprostował) :) 





Wykonanie takiego obrazka okazało się całkiem proste i wcale nie takie pracochłonne jak mi się wydawało. Może ktoś z Was skusi się na wykonanie czegoś tą techniką? :)

40 komentarzy:

  1. Coś pięknego, jednakże nie wykonałabym tego sama - nie mam takich talentów:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładna praca :) Z papierem to zawsze są cuda, właśnie portfolio tuszem robię i myślałam, że nic z papierem nie będzie a tu pupa - gramatura za niska i papier pofalowany :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie wygląda ten obrazek :) Masz talent :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale pięknie zrobione, kolory śliczne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny, lecz nie moja bajka:) W końcu nie można umieć wszystkiego. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe ja mam do takich malunków za mało cierpliwości:)

      Usuń
  6. Uwielbiam akwarele! Łapacz snów jest świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ach jak pięknie! Uwielbiam takie z pozoru proste prace, które dają niesamowity efekt powieszone na ścianie. Super! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie wyszedł łapacz :) Tylko w ramkę go oprawić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow przepiękne, kradnę pomysł :) obrazek idealnie będzie pasował do mojej nowej sypialni. Wygląda trochę skomplikowanie, ale spróbuję

    OdpowiedzUsuń
  10. Masz ogromny talent sama bym chyba takiego nie potrafiła zrobić :)
    Obserwuję! Zastanawiam się dlaczego tak późno :)
    Mało brakuje mi do 280 obserwatorów. Pomożesz?
    ONLY DREAMS - KLIK ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo mi się podoba, podejrzewam, że a z farbami bym sobie poradziła, ale na pewno nie dałabym rady naszkicować łapacza snów ołówkiem, w tej kwestii to ze mnie beztalencie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie przypuszczałam że może to wyglądać tak fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Niesamowity obraz - plakat. Jestem pod wrażeniem Twojego talentu - pięknie szkicujesz :)

    OdpowiedzUsuń
  14. O kurcze! Wygląda cudownie, jestem pod wrażeniem! Coś pięknego! Z chęcią zobaczę więcej Twoich prac ;)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie mogę się na to napatrzeć,całość wygląda wprost fenomenalnie ❣❣❣❣

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow, efekt wspaniały : ) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ładny efekt :) Ja kocham akwarele <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Pięknie wyszło:) Moja córka też lubi bawić się farbami akwarelowymi. Ja wolę kredki. Obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jejuu wyszedł Ci rewelacyjnie, w ogóle to piękny szkic łapacza snów, na pewno wykorzystam twój pomysł jak ozdoba do pokoju, bardzo mnie zainspirowałaś. Obserwuję!

    Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru!
    Diamentowe myśli - klik

    OdpowiedzUsuń
  20. Prześliczne! Zazdroszczę talentu :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wygląda to przepięknie! aż naszła mnie ochota na malowanie ;)
    Obserwujemy? zacznij i daj znać u mnie ;)
    www.jagglam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Wow ! Genialny pomysł !!
    Sam szkic rewelacja, a już efekt końcowy czadowy !!
    Pozdrawiam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Pięknie :) Ja jeszcze nie malowałam w ten sposób akwarelami ! Dzięki za inspiracje

    OdpowiedzUsuń
  24. Wow efekt bombowy :)
    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. PIĘKNA praca ;-) Będzie wyglądał w pokoju dziecięcym cudownie...

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam motywy łapacza snów, ten Twój jest zniewalający :)pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Przepięknie to wygląda! Łapacze snów są piękne, a zwłaszcza, gdy ktoś maluje je farbami.
    W życiu bym nie powiedziała, że to Twój pierwszy raz tą metodą :) (Chyba, że coś źle przeczytałam)
    Ja zdecydowanie jestem miłośniczką kredek. Farby to nie jest moja dobra strona ;p

    OdpowiedzUsuń
  28. Jestem pod wielkim wrażeniem! Piękne, uwielbiam łapacze i marzy mi się taki tatuaż :) Taki obraz też chętnie widziałabym na swojej ścianie, ale znając życie nie wyszedłby tak ładny jak Twój. Nie mam zdolności do szkicowania.

    OdpowiedzUsuń
  29. Wygląda naprawdę imponująco <3 Mam ogromną słabość do klimatów indiańskich :D

    OdpowiedzUsuń