sobota, 1 kwietnia 2017

Wielkonocne DIY: ocieplacz na jajko


Cześć, święta już coraz bliżej a mi powoli udziela się ten wiosenno-wielkanocny klimat. Z tej okazji przygotowałam proste DIY  na filcowy ocieplacz na jajko który rozweseli wielkanocny stół a wykonanie go nie zajmuję więcej niż 20 minut.  




Do wykonania kurczaczka potrzebny będzie tylko kolorowy filc i igła z nitką. Na kartce papieru rysujemy wykrój (można posłużyć się też szablonami z Internetu – jest ich mnóstwo) podstawa ma 8 cm tak żeby luźno wchodziła na jajko a wysokość około 7 cm.


Wycinamy wszystkie elementy: dzióbek, grzebień, skrzydełka x2 i korpus kurczaczka x2. 



Teraz wystarczy tylko zszyć ocieplacz pozostawiając otwór na dole. Wybrałam ścieg który moim zdaniem bardzo fajnie pasuje do różnych filcowych stworków J


Mam nadzieję że na zdjęciach jest to widoczne, wbijamy igłę zawsze z góry i przeciągamy przez powstałą pętelkę. 


Tym samym sposobem obszyłam też każde skrzydełko. Pozostaje tylko wyszyć oczka czarną nitką – łepek kurczaczka wypchałam odrobiną waty żeby kształt się lepiej trzymał. Dziobek przyszywamy tylko w trzech punktach na rogach trójkąta tak aby nie było widać nitki, tak samo postępujemy z grzebieniem ( w wersji dla leniwych można przykleić małe elementy klejem np.  magic). 


Na koniec przyszywamy skrzydełka i nasz ocieplacz jest gotowy.




Dajcie znać czy tutorial Wam się podobał i jakie macie w planach dekoracje świąteczne? J

31 komentarzy:

  1. Jaki fajny pomysł - śliczny jest ten ocieplacz :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wpis,fajnie to opisałaś,spróbuję zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne DIY! Urocze! :)

    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę przyznać, że pomysł na wielkanocne DIY jest świetny. Super to się prezentuje :) Kurczaczek bardzo uroczy ^^ Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pomysł i wykonanie, brawo!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne Diy :)
    Całkowicie zapomniałam o dekoracji do domu, myślę, że wymyślę coś na szybko, bo teraz zajęta jestem malowaniem, ale to wiadomo, że szewc bez butów chodzi. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W życiu bym nie zrobiła tego tak pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak pięknie wyszedł Ci ten kurczaczek!
    Ocieplacz na jajka. Bardzo oryginalne :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Super ;) w sam raz na Wielkanoc!

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł! W sam raz na wielkanocny stół :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaki śliczny! Świetny pomysł :)
    Obserwuje kochana :*
    Zapraszam: MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastic! Great tutorial too :))
    Would you like to follow each other?
    ♥ ♥ ♥ ♥ That's Amore Blog

    OdpowiedzUsuń
  13. Słodko to wygląda :) na święta też fajnie zdobi :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale świetne! Piękna ozdoba, no i funkcjonalna, a do tego łatwa <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Rewelacja, jest taki śliczny a jednocześnie prosty do wykonania :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Słodziak :D Proste i szybkie to coś dla mnie, zrobię kilka dla rodzinki na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny materiał ...
    Gdzie mogę go zakupić?
    Pasmanteria?
    Barzo ładna ozdoba.. Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja filc kupiłam w empiku, ale w pasmanterii też mogą mieć :)

      Usuń
  18. O kurczę, ale fajne kurczę ! :D Na świątecznym stole będzie się prezentować uroczo :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jaki fajny pomysł. :)
    Obserwuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Rewelacja:) Tutek przejrzysty, tylko siadać i robić. A jajo w takim kubraczku po prostu fantastyczny. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny kurczak i fajnie wytłumaczone :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Pomysłowo, szkoda, że przed Świętami nie trafiłam na ten wpis. :-)

    OdpowiedzUsuń